سه شنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
 

اخبار

ارسال ۶۲۶ اثر به بخش کسب‌و‌کار‌های نوپای جشنواره رسانه‌های دیجیتال

ارسال ۶۲۶ اثر به بخش کسب‌و‌کار‌های نوپای جشنواره رسانه‌های دیجیتال
دبیر بخش کسب‌وکار‌های نوپای یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال از ارسال ۶۲۶ اثر به این بخش جشنواره خبر داد و گفت: این امر نشان می‌دهد که این نوع کسب وکار‌ها در حال رونق گرفتن است و باید در سه حوزه حمایت، هدایت و نظارت برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به نقل از ایکنا ، ابوالقاسم خداوردیلو دبیر بخش کسب‌وکار‌های نوپای یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال،گفت؛ یکی از اجزای مهم اکوسیستم‌های فرهنگی را نوآوری و خلاقیت در حوزه صنایع فرهنگی دانست که با عنوان کسب‌وکار‌های نوپای فرهنگی دیجیتال رسمیت یافته است و گفت: طبق رهنمون حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید، با کسب تجربه از برگزاری ۱۰ دوره جشنواره رسانه‌های دیجیتال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو دوره جشنواره ایران ساخت در معاونت علمی ریاست جمهوری، تلاش می‌کنیم فضای کسب‌وکار‌های نوپای فرهنگی دیجیتال را بهبود دهیم و زمینه ظهور و بروز خلاقیت‌های قشر جوان به ویژه فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نگرش سطحی، عجولانه و شتاب‌زده در حوزه فرهنگ، بحرانی جدی را در حوزه تولید محتوا ایجاد کرده است، تصریح کرد: رشد چشمگیر محتوای دیجیتال به اصطلاح زرد پیامد این جریان بوده است؛ بنابراین ضروری است که با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی، حمایت مسئولان دولتی و متولیان امر فرهنگ و همچنین اهتمام جهادی فعالان بخش خصوصی، تولید محتوای باکیفیت را به طور جدی دنبال کنیم.

خداوردیلو ادامه داد: در حال حاضر در کسب‌وکار‌های نوپای فرهنگی دیجیتال، حضور مهندسین فناوری اطلاعات و ارتباطات در قیاس با متخصصان حوزه فرهنگ پررنگ‌تر است، در حالی که اولویت‌های اساسی در حوزه فرهنگ باید از سوی فعالان متخصص حوزه فرهنگ و علوم انسانی تعیین شود. مقرر شده است طی یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در کاربرگ‌های داوری، وزن امتیاز در شاخص‌های محتوایی در مقایسه با وزن شاخص‌های فنی آثار بیشتر باشد.
وی در تبیین اهداف اصلی جشنواره رسانه‌های دیجیتال از «رشد و توسعه کارآفرینی حوزه فرهنگ در بستر فضای مجازی»، «جریان سازی برای سرمایه گذاری حوزه فرهنگ در بستر فضای مجازی»، «حمایت از تغییر بستر ارائه محتوای فرهنگی از فضای مکتوب به فضای دیجیتال»، «معرفی و ایجاد بستر تعامل بین اجزای اصلی اکوسیستم‌های کسب‌وکار در فضای مجازی (صاحبان ایده، صاحبان کسب‌وکار سرمایه‌گذاران، فعالان حوزه تبلیغات، متخصصان حوزه پرداخت)» نام برد و تصریح کرد: برای دستیابی به وضعیت مطلوب کسب‌وکار‌های نوپای فرهنگی دیجیتال در کشور به همگرایی دو گروه از متخصصان حوزه فناوری و محتوایی نیاز داریم تا با هم‌افزایی و تقویت کار گروهی به اهداف مدنظر دست یابیم.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۲۶ اثر در بخش کسب‌وکار‌های فرهنگی دیجیتال نوپا به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: این امر نشان می‌دهد که این نوع کسب‌وکار‌ها در حال رونق گرفتن است و برای تثبیت این دستاورد مهم کشوری باید در سه حوزه حمایت، هدایت و نظارت برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

خداوردیلو در پایان یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره علاوه بر کسب جوایز و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای دریافت حمایت‌های ۲۲گانه مندرج در شرکت‌های خلاق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

روابط عمومی و اموربین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.